Del ett är slut.

Så.
Nu är allt i bitar, dags att påbörja del två, som blir att tillverka specialdelar (adapterplattor & dyl.) detta kan bli det svåraste, att passa ihop det som aldrig var ämnat att spela i samma lag.
50-tal/70-tal.
Traktor/bil.
Gjutna delar/stål.
Precision/gräsmatta.
Mitt bästa verktyg är nu att det finns ingen tidplan = kan ta ett år.

THE PARTENING OF TRACTOR

En magisk Lördag hände det.
Tänk att det kan vara så roligt att skita ner sig-för det kan det. & mäta (noga,noga).

Inför delningen

Det börjar se ut som en skrot här hemma nu, trevligt värre. Hmm, undrar om alla andra tycker samma...

Spika å skruva

Att förbereda är en religion. Ju-mer-desto-bättre.
Klicka på bilderna om du vill se dem större. (Jag vet att du vill).

Da man tittar fram

Ja, påtryckningar har förekommit, så för att glädja fansen kommer en idolbild här. Håll till godo!
Se så vackert inramad man är - med skitiga traktordelar, mums för själen!


Förberedd för operation

Nu är traktorn uppställd på "slaktplatsen" där jag tänker dela på den den 28/5. kommer att bli en fest för verktygslådan ;-)

Målad motor

Motorn börja få rätt färg (Penta-grön). Färgen påminner lite om motorfärgen på gamla volvotraktorer, som kunde ha gröna motorer fast traktorn i övrigt var rödmålad. Grön för att det var Bolinder-Munktell som levererade motorer till Volvo. De gick ju sedan samman till VolvoBm så det var väl en del av spelet. Hur som helst, Chevamotorn blir grön för att det skall se originalish ut...

Nitar!

Yep. Efter lång tid av ingenting så rulllar jag igång projektet till fas 2. Lamellen är nedsvarvad till 10" och jag har hittat en firma som kan nita fast slitbanan från chevan på BM-plattan. Så här ser de ut. Mmm, original, skön klang i de orden va?

RSS 2.0