Förgasaren uppgraderas

Min vakna blick (fastän klockan var efter elva på kvällen) upptäcker att en backventils-kula troligen inte befunnit sig i förgasaren så länge den varit i min ägo. För att stilla min hunger efter  kunskap, gick jakten på en kula över nejden.
Först ut var ett reservhjul till min gamla Crescent, med slaktat växeldrev och utan lagring så kunde jag konstatera att de kulor som befunnit sig i hjulet inte passade i förgasaren :-(
Vidare dissekerade jag ett antal vindrutespolarbackventiler utan framgång :-(
Nästa objekt på slaktbänken var en Weberförgasare från en Simca 1508 S som kunde "va bra att ha".
Sedär, i flottörventilen finns en kula som kan passa... Vi provar den.
För att man ska se storleken på kulan finns en vanlig penna under den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0