Justering av koppling

Justering av koppling är här inte detsamma som justering av kopplingsspel, märk väl.
Det jag måste göra för att få kopplingen att frikoppla helt är att minska på lamelltrycket.
den invigde fattar, den oinvigde - inte. Face it.
Ok. en lite närmare förklaring ger jag ändå..
På bilden ser du några pilar, där tryckplattan skruvas mot svänghjulet. Där har jag vid montaget lagt 1mm schims för att anpassa anspänningen till den nya adapter-lamellens tjocklek. Nu ökade jag på det med nya schims på 1,5 mm.
Det gör att fingrarna (jo de kallas så) de är inringade på bilden, kommer ut lite mer & urtrampningslagret kan trycka in dem mera, gör att kopplingslamellen blir "friare" när man kopplar ur. Lätt-som-en-plätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0