Småfix tar sin tid

Alltså, ingen ska tro att det bara är att starta upp motorn när den är monterad i ramen.
Det ska monteras en massa kringutrustning som servar en motor med behövliga förutsättningar.
Några exempel.
Som bränslefilter, kan tyckas vara en simpel sak, men jag vill ju att det ska sitta snyggt & vara enkelt att byta.
Kan tyckas vara en enkel sak. Fast jag vill ju att det ska sitta snyggt & vara enkelt att byta.
Gasstaget. piller-piller. Original passar inte alls (hoppas ingen trodde det). Och det är mässinglagrat!
Generator, att passa in volvogenerator på chevavattenpump tog några timmar i tillverkning av fästen...
Motorfästen. De här fick tillverkas på plats (i ramen) för att passa utan förspänningar. Har valt att inte stumma motorn helt i framkant för att ramens flex inte skall belasta motorblocket = gummikuddar modell stenhårda!
Så är motorn hyggligt inkopplad, med kylare å allt. Se vad fint det blir :-)

Kommentarer
Postat av: Syster Sara

Ser fint ut det där, fast mycket förstår man inte. Bara att det är mycket jobb och att du tycker det är KUL! I veckan sa Henning när jag frågade vad vi skulle hitta på: Åka Ebön kaka kakon :) Idag sa Henning: Åka Ebön äta tårta :) Så jag tror vi måste få till att vi kommer förbi, Henning e som sugen att hälsa på. Är du ledig veckodagar någon gång eller är det bara helgerna man kan pricka av dig?



Kram /Sara

2011-08-18 @ 21:49:19
Postat av: Da Man

Va´kul att Henning gillar traktorer. Återväxten är tryggad ;)

Fast nu har semestern tagit slut, så bara helger går ju på vettig tid.

Å tårta - det borde gå att fixa

(jag kan baka sa Julia, när hon kikade över min axel).

Hör av dig så stämmer vi av våra kalendrar.

2011-08-22 @ 20:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0