THE AWAKENING OF THE BEAST

Söndagen 21/8 var vigd att innehålla upplivning av traktorn i dess nya skepnad. Med minimala resurser, typ dåligt batteri, lite bensin & ingen erfarenhet av V8:or så var det bäddat för en parodisk dag.
Som väntat så fick jag ladda om batteriet flera gånger innan jag fick ett ´poff´ur avgasröret, men inget mer.
Tog en livlina å ringde en vän. Med nya tag & i mina ögon stor kunskap blandad med respektlös nonchalans för amerikanska motorer samt ett reservbatteri & startkablar så vaknade monstret!
Nu var glädjen stor (större än oljudet/musiken ur odämpade motorvrål) eller som min vän uttryckte det;
- He låt förjävligt mäktit mä öppna headders.
Såklart så hängde grannarna över verandaräckena & undrade om någon körde ihjäl sig... Man tackar för uppmärksamheten. Mohohohahaha..... Det var skitkul när den startade, som ett crescendo i mitt mekande från början av Maj månad, eller för den delen, samlande av delar från början av vintern 2010.
Såhär ser Monstret ut just nu.

Kommentarer
Postat av: tord

nice :-)kul att det funkar för dig :-) dags för hörnefors att vakna hahaha

2011-08-23 @ 22:53:04
Postat av: Da Man

Yup. Det funkar för mig. Vad har Nordmaling att komma med?

Eller, kom förbi vettja, kaffe serveras. ta med hörselkåpor ;-)

2011-08-26 @ 20:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0