Plattan som gör det möjligt

Den här plattan är grunden som hela denna konvertering står på.

I  10 mm plåt har skurits ut en ring (som skall styra i växellådans styrkant) och svetsats på en större ring, i 20 mm plåt. allt som allt 660 mm dia & 35 kg stål!

 

När jag sedan borrat 18 hål i precision inom 0,5 mm och gängat dem med M14 (udda). Så går den att skruva i originalhålen på växellådan. Att borrningen tog ca: 10 timmar kommer väl inte som någon överraskning...

 

Den här plattan kommer nu att fixera motor mot låda samt fungera som fäste för rambenen, förhoppningsvis starkare än original-gjutjärns diton. Originalen brukar sprängas med följd att traktorn faller isär under körning med allt vad det innebär. Farligt!

 

Dessutom, med denna lösning kan man enkelt (nåja) ta ur motorn ur traktorn utan att dela den.

Bra om man vill montera in en 300 hk 350 cui i framtiden. Då blir det åka av, typ traktorpulling...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0