Nu kör jag på med traktor & blogg igen. först ut: De dåliga framhjulen

Framhjulen är verkligt dåliga: Torrsprickor, stenkörda fälgar, håller inte luften. O.s.v
Så jag har grävt fram ett par 16" Whitespoke´s från en Dodge van. De har 6 mm gods så de kommer nog hålla bra. Dessutom får jag en fränare framtoning för framdelen. En liten utmaning bara - De passar inte mot naven...
Så vad gör man? Jo skrotar originalen, tar reda på centrumen och passar in dem i de nya fälgarna. Låter enkelt.
Idag har jag svarvat loss centrumen från "gammfälga". Det var roligt, har inte kört svarv sedan jag gick i nian...
Så här ser originalen ut, före våldförseln på dem.
Och efter de smakat skärbrännaren.
Whitespokefälgarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0