Svarva fälgar

Idag har jag svarvat ur bultmönstret ur whitspokefälgarna. Har insupit stora mängder information & kloka ord från mina kamrater. De är alla erfarna maskinarbetare med gedigna kunskaper i hantering av svarv. Intrycket är att DET ÄR MYCKET SVÅRT ATT SVARVA UR CENTRUM PÅ STORA FÄLGAR. Just därför ska jag göra det själv ;-I
Ids inte gå in på detaljerna men det tog ca: en timma att rigga upp första fälgen... totalt fyra timmar för jobbet, men det gick. Själv - Utan hjälp - Inget gick sönder - Stolt!
Här är fälgen i svarven.
Och resultatet. Kolla riktigt noga så ser du styrkanten jag lade in så centrumet från traktorfälgen kommer att centrera när jag ska bränna dit det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0