Mätare måste man ju ha...

En av de sista grejerna jag fixade var några billiga mätare. Byggde en låda i plåt för att det skulle se lite snajsigt ut.
 
 
 
Tempmätaren känns väldigt motiverat för kylningen är inte helt ok. Jag kör med en stum Volvo 240 fläkt från -78, den täcker inte ens en femtedel av kylaren. Men den passade med bara att borra ut hålen lite...
 
Varvräknaren har jag för att se hur fort jag kör. Originalmotorn gav 2000  rpm som max. Det genererar 29,5 friska km/h. Såklart får inte toppfarten modifieras på en veterantraktor. Chevamotorn har jag iallafall då varvat upp till 5000 rpm. Skulle bli 75 km/h på femmans kugge. Om man skulle köra på högsta växeln. Men det är ju olagligt.
 
Oljetrycksmätaren gör mej mest bekymrad, med fullt varm motor har jag knappt utslag på den. Dock inga missljud från motorn, så är mätaren billig med - kanske visar den för lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0